Już nie zrealizujesz e-recepty na tej platformie. Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat
15 grudnia był ostatnim dniem działania platformy. Na stronie pacjent.gov.pl pojawiła się informacja o wyłączeniu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). Wciąż możemy korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP), jednak nie udziela ona porad medycznych, ani nie wydaje e-recept.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) - jak działała?
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) powstała w trakcie pandemii COVID-19. Działała na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z jedną różnicą - konsultacje udzielane były w formie telefonicznej bez konieczności wychodzenia z domu.
TPK działała poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach 18.00 - 8.00 rano, a także całą dobę w sobotę, niedzielę i święta.
Za pośrednictwem TPK można było uzyskać:
- poradę medyczną lekarza, pielęgniarki lub położnej,
- e-receptę,
- e-zwolnienie,
- e-skierowanie.
Koniec działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu
15 grudnia był ostatnim dniem, kiedy można było skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Na stronie pacjent.gov.pl pojawiła się informacja o zakończeniu działania TPK:
„15 grudnia to ostatni dzień działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej można uzyskać pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.” – czytamy na stronie pacjent.gov.pl.
Jak podaje pacjent.gov.pl, „działanie TPK zostanie teraz ocenione w Ministerstwie Zdrowia. Pozwoli to na podjęcie decyzji dotyczących funkcjonowania takiego narzędzia w przyszłości.”
Wciąż możemy korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) pod numerem telefonu 800 190 590 przez całą dobę 7 dni w tygodniu. TIP nie udziela jednak porad medycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta - kiedy korzystać?
Kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta możemy uzyskać informacje, takie jak:
- gdzie jest najbliższa nocna i świąteczna opieka lekarska,
- gdzie znajduje się najbliższy SOR,
- gdzie jest najbliższa apteka, która ma dostępny dany lek,
- jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19.
Dla osób, które dzwonią z zagranicy, dostępny jest numer (+48) 22 125 66 00.
Niesłyszący pacjenci mogą skontaktować się z TIP za pomocą wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Źródło: pacjent.gov.pl