Wyszukaj w serwisie
choroby profilaktyka problemy cywilizacyjne zdrowie psychiczne żywienie zdaniem lekarza uroda i pielęgnacja dziecko
Pacjenci.pl > Zdrowie > Już nie zrealizujesz e-recepty na tej platformie. Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat
Joanna Kamińska
Joanna Kamińska 20.12.2023 19:28

Już nie zrealizujesz e-recepty na tej platformie. Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat

e-recepta
canva.com

15 grudnia był ostatnim dniem działania platformy. Na stronie pacjent.gov.pl pojawiła się informacja o wyłączeniu Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). Wciąż możemy korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP), jednak nie udziela ona porad medycznych, ani nie wydaje e-recept. 

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) - jak działała?

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) powstała w trakcie pandemii COVID-19. Działała na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z jedną różnicą - konsultacje udzielane były w formie telefonicznej bez konieczności wychodzenia z domu.

TPK działała poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach 18.00 - 8.00 rano, a także całą dobę w sobotę, niedzielę i święta.

Za pośrednictwem TPK można było uzyskać: 

  • poradę medyczną lekarza, pielęgniarki lub położnej, 
  • e-receptę,
  • e-zwolnienie,
  • e-skierowanie.

Projekt bez nazwy - 2023-12-20T192035.654.png

Te rady seniorów podbijają internet! Polacy się nimi zachwycają W Polsce przybywa dzieci chorych na szkarlatynę. Są oficjalne dane

Koniec działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu

15 grudnia był ostatnim dniem, kiedy można było skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Na stronie pacjent.gov.pl pojawiła się informacja o zakończeniu działania TPK:

„15 grudnia to ostatni dzień działania Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej można uzyskać pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.” – czytamy na stronie pacjent.gov.pl.

Jak podaje pacjent.gov.pl, „działanie TPK zostanie teraz ocenione w Ministerstwie Zdrowia. Pozwoli to na podjęcie decyzji dotyczących funkcjonowania takiego narzędzia w przyszłości.”

Wciąż możemy korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) pod numerem telefonu 800 190 590 przez całą dobę 7 dni w tygodniu. TIP nie udziela jednak porad medycznych. 

Telefoniczna Informacja Pacjenta - kiedy korzystać?

Kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta możemy uzyskać informacje, takie jak: 

  • gdzie jest najbliższa nocna i świąteczna opieka lekarska, 
  • gdzie znajduje się najbliższy SOR,
  • gdzie jest najbliższa apteka, która ma dostępny dany lek,
  • jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19. 

Dla osób, które dzwonią z zagranicy, dostępny jest numer (+48) 22 125 66 00.

Niesłyszący pacjenci mogą skontaktować się z TIP za pomocą wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.

Źródło: pacjent.gov.pl